sâmbătă, 8 august 2015

Test asupra cărții Genezei


Autorul Epistolei către Evrei precizează că, în vechime, Dumnezeu a vorbit părinților
noștri prin profeți, dar, în timpurile din urmă, El ne-a vorbit prin Fiul său „pe care l-a
pus moștenitor al tuturor lucrurilor, și prin care a făcut și veacurile”. (Evrei 1:2)
Datorită canalului mai pur, folosit de Dumnezeu, Evanghelia Harului ne aduce un
mesaj calitativ superior și ne descoperă lucruri mai adânci în comparație cu mesajul și
cu descoperirile divine conținute în Lege și în Prooroci.
1. Epoca Legii și a Profeților a ținut până la:a) Zaharia, b) Maleahi, c) Ioan Botezătorul.
(Matei 11:12-15)
2. În epoca Harului, în caz de confuzie, datorată diferențelor dispensaționiste, trebuie să
ascultăm mai degrabă de: a) Moise, b) de Ilie, c) de Hristos. (Matei 17:1-3)
3. „La început Dumnezeu a făcut cerurile și pământul.”(1:1) Ce se mișca deasupra
apelor? Acela era:a) Duhul Domnului, b) vântul, c) norul: (1:2)
4. În cât timp și-a sfârșit Dumnezeu lucrarea de creație? A) În șase mii de ani, b) în șase
ani, c) în șase zile. (2:2)
5. Moise, autorul inspirat al acestei cărți, relatează că:„Domnul Dumnezeu a făcut pe om
din țărâna pământului”. Cum de a devenit această statuie un suflet viu? A) Prin
evoluția darwiniană, b) datorită suflării de viață venită de la Dumnezeu, c) datorită
exploziei inițiale. (2:7)
6. De care pom din grădina Edenului i s-a interzis omului să se atingă, sub amenințarea
cu moartea? A) De pomul vieții, b) de pomul cunoștiinței binelui și a răului c) de măr.
(2:17
7. Din ce pricină bărbatul și femeia formează un singur trup înaintea lui Dumnezeu? Din
pricina că:a) fac un legământ în momentul căsătoriei, b) se unesc în scopul
procreierii, c) femeia a fost luată din bărbat. (2:21-23)
8. Cum de a reușit Șarpele s-o înșele pe femeia ca să mânânce din fructul oprit? Pentru aiși
atinge scopul, Șarpele:a) a contrazis Cuvântul Domnului, b) a gâdilat vanitatea
femeii, c) a arătat că Dumnezeu este demn de a fi crezut ( 3:4)
9. Din gelozie, Cain și-a omorât fratele, pe Abel. Hristos ne descoperă că autorul
conceptual al acestui omor a fost de fapt: a) Eva, b) Adam, c) Satan. (Ioan 8:44)
10. Dumnezeu l-a făcut pe om după chipul și asemănarea Lui. (1:27; 5:1) „La vărsta de o
sută treizeci de ani, Adam a născt un fiu după chipul și asemănarea lui, și i-a pus
numele de Set”. (5:3) Acest limbaj ne permite oare să considerăm că omul seamănă
cu Dumnezeu ? A) Neîndoielnic, b) nicidecum, c) nu-mi dau seama.
11. Care urmaș al lui Set a umblat cu Dumnezeu și a avut parte de răpire la Cer? Este
vorba de:a) Enoh, Metusala, c) Lameh. (5:24)
5
12. Și Noe umbla cu Dumnezeu, care i-a descoperit hotărârea sa de a nimici pe toți
oamenii printr-un potop de apă. Care era cauza nimicirii întregii omeniri? Oamenii de
atunci trebuia să piară din pricina:a) idolatriei, b) silniciei, c) prostituției. (6:13)
13. Potrivit lui Dumnezeu, ce i se întâmplă omului care varsă sângele semenului său?
Cel care varsă sângele semenului său va ajunge:a) să i se verse și lui sângele, b) un
om vestit, c) să scape de pedeapsă. (9:6)
14. Toate națiunile pământului își trag originea de la cei trei fii ai lui Noe: Sem, Ham și
Iafet. Timp îndelungat după potop, „tot pământul avea o singură limbă și aceleași
cuvinte”. (11:1) În ce loc Dumnezeu încurcase limba pământenilor, ca să se formeze
multe limbi? Acest eveniment a avut loc la:a) Erec, b) Babel, c) Ninive. (11:8-9)
15. După Noe, alegerea divină a căzut peste Avram din posteritatea lui Sem. Pornit de
promisiunile divine, Avram a părăsit localiatea Haran la vârsta de:a) patruzceci de
ani, b) șaptezeci și cinci de ani, c) cincizci de ani/ pentru a junge într-o țară
îndepărtată. (12:1-4)
16. Care era numele acelei țări? Numele acelei țări îndepărtate era:a) Canaan, b) Egipt, c)
Șinear. (12:5)
17. După biruința câștigată asupra celor patru regi, Avram dăduse zeciuală împăratului
Salemului, care era și preot al Celui Preaînalt. Numele acestui rege și preot era:a)
Chedorlaomer, b) Melhisedec, Terah. (14:18-20)
18. În ciuda vârstei sale înaintate, Avram avuse făgăduința că din trupul lui va ieși un fiu
care-i va moșteni casa. Avram a avut încredere în Domnul, încredere ce i s-a socoit
drept:a) naivitate, b) nedreptate, c) neprihănire. (15:1-6)
19. Integritatea caracterului sau neprihănirea depinde de :a) ereditate, b) instrucție, c)
umblarea în prezența lui Dumnezeu. (17:1)
20. În momentul în care cineva intră în legământ cu Cel Preaînalt, acesta din urmă îi
schimbă numele? A) Negreșit, b) nici vorbă, c) nu știu. (17:5; 32:27; 35:10)
21. Dumnezeu nu-și poate ascunde intențiile:a) preoților celor mari, b) celor ce sondează
Scripturile, c) celor ce poruncesc copiilor lor să țină calea Domnului. (18:17-19)
22. Cum a scăpat Lot din strânsoarea sodomiților în ziua vizitei îngerilor? A) El a luat-o
la fugă; b) le-a stat împotrivă, c) îngerii i-au lovit cu orbire pe sodomiți. (19:11)
23. Lui Avram i-a fost frică să nu fie omorât de rivali din pricina frumoasei sale soții.
Astfel, el a prezentat-o pe Sara lui Abimelec, împăratul din Gherar, drept soră sa.
Regele a răpit-o pe Sara, dar Dumnezeu l-a împiedecat să păcătuiscă cu ea, apărândui
într-o vedenie. În ce calitate s-a rugat Avram lui Dumnezeu ca pedeapsa cu
sterilitatea să se îndepărteze de la casa lui Abimelec? În calitate de:a) Semit, b) profet,
c) de patriarh. (20:7)
24. Dumnezeu l-a pus la încercare pe Avram, cerându-i să-i aducă jertfă mistuită de foc
pe singurul său fiu, copilul făgăduinței, pe Isaac, pe un munte din țara Moria. (22:1-
18) Avram a hotărât în inima lui să asculte, gâdindu-se că Dumnezeu:a) se va
răzgândi între timp, b) îi va da un alt copil în locul aceluia, c) va învia pe Isaac. (Evrei
11:17-19)
25. Avram îl trimise pe slujitorul lui, Eliezer din Damasc, în Mezopotamia, între rudele
sale, ca să ia o soție pentru Isaac. (24:1-61) Acest slujitor se temea de Domnul. Ajuns
la marginea cetății lui Nahor, fratele lui Avram, Eliezer s-a oprit la o fântână și s-a
rugat astfel:„Doamne, Dumnezeul stăpânului meu Avram, te rog dă-mi izbândă
6
astăzi, și îndură-te de stăpânul meu Avram”. Una din nepoatele lui Nahor a ieșit să
scoată apă. Numele ei era: a) Miriam, b) Milca, c) Rebeca. (24:15)
26. Dăpă moartea Sarei, Avram a luat-o de nevastă pe Chetura, care i-a născut șase copii.
La ce vârstă a murit Avram? La vârsta de :a) 120, b) 150, c) 175/ de ani. (25:7)
27. Cu ce preț și-a vândut Esau, fiul lui Isaac, dreptul său de întâi născut fratelui său
Iacob? A) Cu treizeci de sicli, b) pe o ciorbă de linte, c) pe un talant de argint. (25:34)
28.Iacob îl înselă pe Esau, furându-i și binecuvântarea paternă. (27:13-29)
Binecuvântarea lui Isaac apără de blestem? A) Nu, b) da, c) nu știu. (27:29)
29. Isaac îi porunci lui Iacob să meargă în Padam-Aram și să ia de soție pe una din fiicele
lui Laban, fratele mamei sale, Rebeca. Făcându-și călătoria, Iacob ajunge într-un loc
unde își petrece noaptea. În visul lui, el vede o scară al cărei vârf ajunge până la cer.
Îngerii lui Dumnezeu coborau și urcau pe această scară. Iacob dădu acestui loc
numele de : a) Betel, c) Mițpa, c) Dotan. (28:10-19)
30. Ajuns la Haran, Iacob îl va servi pe Laban paisprezece ani pentru cele două fiice ale
sale: Lea și Rahela. Lea și servitoarea sa Zilpa, precum Rahela și servitoarea sa Bilha,
au adus pe lume pe cei:a) opt, b) zece,c) doisprezece/ fii ai lui Iacob, strămoșii
semințiilor poporului Israel. (35:23-26)
31.Urmat de toată casa sa, Iacob fuge de la socrul său care-l înșelase. Acesta îl ajunge din
urmă și îi repoșează că i-a furat dumnezeii. Supărat, Iacov îi răspunse:„ Dar să piară
acela la care îți vei găsi dumnezeii tăi!”(31:26-32) Pe cine a atins acest blestem? Pe:a)
Rahela, b) Bilha, c) Lea. (31:34; 35:16-20)
32. Ca să împace inima lui Esau, Iacob îi făcu mai multe cadouri. (32:13-20) La vadul
Iabocului, Iacob rămase singur peste noapte. Acolo el se lupta cu un înger pentru o
binecuvântare, acordată spre dimineață împreună cu numele de Israel. Iacob a dat
acelui loc numele de:a) Mahanaim, b) Sichem, c) Peniel. (32:24-30)
33. Denumirea de Betel înseamnă Casa lui Dumnzeu. După Iacob, ce trebuie să facem
neapărat inainte de a ne duce acolo? A) Să scoatem pe dumnezeii străini din mijlocul
nostru, b) să ridicăm un altar, c) să aducem o jertfă. (35:2,3)
34. Care dintre fiii lui Iacob a fost vândut Ismaeliților? A) Simeon,b) Iosif, c) Isahar.
(37:23-28)
35.Dumnezeu îl socoti drept rău pe unul din fiii lui Iuda, și-l omorâ. Pe care îl socoti
drept rău de l-a omorât? Pe:a) Șela,b) Er, c) Pereț. (38:7)
36. Iosif fuse dus în Egipt. Acolo a fost cumpărat de Potifar, căpetenia stăjerilor. Soția lui
Potifar își aruncase privirea asupra lui cu gândul să se culce cu el. Iosif o refuză și
ajunse la închisoare. Ce dar spiritual îl va ajuta să iasă de acolo? Darul de:a)
povestire, b) cântare, c) de tălmăcire a visurilor. (41:1-40)
37. Iosif era urât de frații săi din pricina visurilor sale, în care el primea cinste din partea
fraților și din partea părinților. Frații săi vor ajunge, într-adevăr, să se proșterne
înaintea lui Iosif? A) Da, și de mai multe ori, b) numai o singură dată, c) niciodată.
(42:6; 43:26; 44:13,14)
38. Ce se întămplă cu o inimă care crede într-o veste bună? A) Rămâne rece, b) se
înviorează, c) își bate joc de vestitor. (45:25-28)
39. Iosif a ajuns al doilea ca autoritate în țara Egiptului. În timpul celor șapte ani de
secetă, el a chemat toată casa tatălui său în această țară. În scena în care Iacob îl
întâlnește pe Faraon, cine pe cine l-a binecuvântat? A) Faraonul l-a binecuvântat pe
Iacob, b) Iacob l-a binecuvântat pe Faraon, c) Iacob l-a binecuvântat pe Iosif. (47:7)
7
40. Inainte de a muri, Iacob și-a adunat copiii în jurul său, ca să le vestească ce li se va
întâmpla de-a lungul anilor. Cui a zis el așa :„Fiii tatălui tău se vor închina până la
pământ înaintea ta”? A) Lui Zabulon, b) lui Iuda, c) lui Dan. (49:8)
Fiecare răspuns corect valoează cinci puncte. Suma realizată se împarte cu 20.
Powered By Blogger

Dar ei nu cunosc gândurile Domnului, nu-I înţeleg planurile

El se va înfăţişa, şi va cârmui cu puterea Domnului, şi cu măreţia Numelui Domnului, Dumnezeului Său: vor locui liniştiţi, căci El va fi proslăvit până la marginile pământului.

visteria inimii

ogorul evangheliei