luni, 19 martie 2012

studii biblice /epistola lui pavel către filimon _19

Epistola lui Pavel către Filimon
3.Motivul trimiterii lui Onisim
a.Au fost lucruri care l-ar fi împiedicat pe Pavel să îl trimită pe Onisim înapoi la stăpânul său:
I.Dragostea foarte mare faţă de acest om (Filimoane îţi trimit înapoi o parte din mine... pe el inima mea)
II.S-a obişnuit cu slujirea lui Onisim
III.Riscurile şi piedicile pe care trebuie să le înfrunte Onisim
1.riscul de a nu fi primit
2.riscul să-şi calce în picioare propriul eu fără ca Filimon săţină cont de asta.
3.îşi risca propria viaţă – în antichitate stăpânul avea drept asupra vieţii sale
4.riscul de a fi iertat, dar după momentul iertării Filimon să-şi arate neîncrederea faţă de el
5.piedica drumului (Roma - Colose) – descurajarea de pe drum(gânduri şi nelinişti ce îl frământă pe Onisim)
6.piedica propriului eu: drumul de la conştientizarea greşeliinpână la repararea ei era mai lung parcă decât cel de la Roma la Colose.
b.Şi totuşi Pavel îl trimite înapoi pe Onisim. DE CE ?
I.Atunci când un om se întoarce la Domnul trebuie să-şi pună ordine în viaţă (în cazul acesta Onisim trebuia să repare ceea ce a stricat)
II.Importanţa iertării în viaţa creştină îl determină pe Pavel să îl trimită înapoi.
III.
Onisim era proprietatea lui Filimon, iar Pavel nu voia să îl oprească fără aprobarea proprietarului (asta ar însemna furt) – poate sună şocant această afirmaţie, dar pentru antichitate lucrurile acestea erau absolut normale.
IV.Pavel ar fi putut sa spună:
-oricum Onisim nu ţi-a fost folositor lasă-mi-l mie, că mie îmi este.– v.14 ... dar n-am vrut ca binele care mi-l faci să fie silit.
Powered By Blogger

Dar ei nu cunosc gândurile Domnului, nu-I înţeleg planurile

El se va înfăţişa, şi va cârmui cu puterea Domnului, şi cu măreţia Numelui Domnului, Dumnezeului Său: vor locui liniştiţi, căci El va fi proslăvit până la marginile pământului.

visteria inimii

ogorul evangheliei