marți, 20 martie 2012

studii biblice /epistola lui pavel către filimon-21

Epistola lui Pavel către Filimon
IV.Pavel ar fi putut sa spună:
oricum Onisim nu ţi-a fost folositor lasă-mi-l mie, că mie îmi este.
– v.14 ... dar n-am vrut ca binele care mi-l faci să fie silit.
PAVEL ÎL AJUTĂ PE FILIMON SĂ PRIVEASCĂ LUCRURILE PUŢIN ALTFEL:
 Îi mută atenţia de la problema dintre el şi Onisim şi îi îndreaptă privirea spre binecuvântarea lui Dumnezeu.
4.Beneficiarul unei pierderi avantajoase
a.Principiul lui Dumnezeu:
I.Dă jos haina murdară şi ruptă, vreau să îţi dau în dar alta nouă
II.Problema e că de multe ori ne iubim prea mult acea haină veche şinu vrem să ne despărţim de ea.
Întotdeauna când Dumnezeu a luat ceva din viaţa mea a adus comori în locul lucrului luat
Pavel începe v.15 cu cuvântul poate subliniind faptul că există posibilitatea ca să Dumnezeu să se folosească tocmai de acest principiu:
Principiul
Dă jos haina murdară şi ruptă
Să îţi dau în dar o haină nouă
Asemănarea1
Ţi-a lipsit pentru o vremesă îl ai pentru veşnicie
Asemănarea 2
Ai pierdut un robai câştigat un frate
d.Dacă începe Filimon să privească lucrurile în felul acesta mai poate el să fie supărat pe Onisim?
5.Primeşte-l pe cel ce ţi-a greşit
a.Cei doi „dacă ” (Cum rezolvă Pavel problema celui de-al doilea „dacă”?)
Powered By Blogger

Dar ei nu cunosc gândurile Domnului, nu-I înţeleg planurile

El se va înfăţişa, şi va cârmui cu puterea Domnului, şi cu măreţia Numelui Domnului, Dumnezeului Său: vor locui liniştiţi, căci El va fi proslăvit până la marginile pământului.

visteria inimii

ogorul evangheliei