joi, 17 aprilie 2014

Isus a venit să-mi asculte rugăciunea.

Isus, după ce a plecat de acolo, S-a dus în părţile Tirului şi ale Sidonului. Şi iată că o femeie Canaaneancă, a venit din ţinuturile acelea, şi a început să strige către El: 
-Ai milă de mine, Doamne, Fiul lui David! Fiica mea este muncită rău de un drac.
 El nu i-a răspuns nici un cuvânt. 
Şi ucenicii Lui s-au apropiat şi L-au rugat stăruitor:
 Dă-i drumul, căci strigă după noi.
Drept răspuns, El a zis:
 Eu nu sunt trimis decât la oile pierdute ale casei lui Israel.
Dar ea a venit şi I s-a închinat, zicând: D     Doamne, ajută-mi!
 Drept răspuns, El i-a zis:
 -Nu este bine să iei pâinea copiilor, şi s-o arunci la căţei!
 Da, Doamne, a zis ea, dar şi căţeii mănâncă fărâmiturile care cad de la masa stăpânilor lor.
Atunci Isus i-a zis: 
O, femeie, mare este credinţa Ta;
 facă-ţi-se cum voieşti.
Şi fiica ei s-a tămăduit chiar în ceasul acela. 
Isus a plecat din locurile acelea, şi a venit lângă marea Galileii. 
 Matei 15:21-29

Tir și Sidon... acestea erau cetăți păgâne și nu scrie că ar fi mers acolo cu vreun scop anume. 
Este scris că El a mers în ținuturile acestea, apoi este descrisă întâmplarea cu femeia Canaaneancă, după care Isus a plecat de acolo.

Era o femeie Canaaneancă,nu era nici bogată, nu era nici săracă, nu era nici înaltă și nici scundă, nu era nici frumoasă și nici urâtă, nici nu conta pentru nimeni dacă avea vreun talent, nu conta pentru nimeni ce simțea sau ce gândea, nu conta nimic din ce o reprezenta pe ea ca om pentru că tot ce era ea se reducea la faptul că era Canaaneancă. 
Femeia asta aude că vine un profet evreu prin ținuturile unde locuia ea și ce face?
 Merge la El să cerșească milă pentru fiica ei. 
O Canaaneancă să se milogească la un evreu?! Dar Canaaniții îi disprețuiesc pe evrei! 
Cum să meargă să ceară milă de la un evreu? Dar femeia e disperată și merge la Isus. 
Eu cred că i-au trecut multe lucruri prin minte pe drum înspre El și cred că și-a formulat un întreg discurs, dar când a ajuns înaintea Lui, cu toată zdrobirea ei tot ce a putut să spună a fost :
Doamne, Fiul lui David ai milă de mine!
 - tăcere. 
Se uită la El cum tace.
oare e dispreț în privirea Lui?
 Chiar nu poate să aibă măcar un strop de milă? 
de ce tace?
 pentru că sunt Canaaneancă?
 Un evreu nu s-ar mai milogi, 
un Canaanit nu s-ar mai milogi 
dar eu....eu nu mai am nimic.
- ai milă de mine!
 - tăcere. 
Striga femeia cât o țineau puterile, atât de tare căci ucenicii deja se simt ciudat.
 Ne face de rușine! 
fă-i ce-ți cere numai să nu mai strige după noi!
Isus le răspunde:
 -Eu nu sunt trimis decât la oile pierdute ale casei lui Israel .
Ok și-atunci ce cauți în TIr și Sidon? 
Astea sunt cetăți păgâne, nu este nici un evreu pe-aici, nici o oaie pierdută din casa lui Israel, decât dacă nu ai venit aici doar pentru Canaaneancă...
Femeia vede că iSUS vorbește cu ucenicii și înțelege că strigătele ei nu mai erau destul, așa că vine și se închină înaintea luiIsus.
Respinsă de Singurul care nu ar respinge pe nimeni niciodată, umilită fără speranță, fără să mai aibă nimic decât o încăpățânare cruntă, se aruncă la picioarele Lui și mai strigă odată
 Doamne ajută-mi!
și aude: 
Nu este bine să iei pâinea copiilor, şi s-o arunci la căţei!... 
femeia nu-i răspunde 
am știut eu să nu aștept nimic de la un evreu! nu-i răspunde:
 parcă îți era milă de cei în suferință!
 nu-i răspunde:
 ești nedrept!
Spre surprinderea tuturor femeia răspunde :
Da,Doamne, dar şi căţeii mănâncă fărâmiturile care cad de la masa stăpânilor lor.
 Să stea Domnul înaintea ta să-ți spună clar în față de nu știu câte ori:
 nu vreau să te ajut!
 și tu să te ții de El până când tot ce mai are de zis când se uită la tine:
mare este credința ta, facă-se după cum voiești!
Au mai venit oameni la Isus, dar pentru nici unul nu s-a dus Isus să-i caute în ținuturile lor, decât pe femeia acesta. 
Isus a vrut să-i asculte rugăciunea mai mult decât a vrut ea să fie ascultată și poate că pe ea a costat-o mult să meargă până la Isus, dar Isus a mers pe jos din Israel să o întâlnească.
Pentru minuni mărunte nu trebuie să ceri mult, dar pentru minuni pe care Domnul te caută să ți le dea, va trebui să te sfârșești înaintea Lui...
să ți se pară nedrept, 
sau că a venit doar să te respingă
 ori să se lupte cu tine, 
dar va rămâne cu tine până când vei înțelege că a venit să vadă cât de mult vrei să-ți primești răspunsul. 
Sunt mulți oameni care merg la Domnul și uneori simt că mă pierd printre atâția.
 Că absolut nimic din ce sunt eu nu mă califică înaintea Lui ca să m-asculte, dar știu cu toată inima mea că a venit pentru mine în ținuturile astea așa că nu contează de câte ori trebuie să mă respingă, ori să ajung să-i fac de rușine pe cei care umblă cu El încât ei să strige pentru mine către El, nu contează de câte ori trebuie să strig fără răspuns, dacă trebuie am să învăț să trăiesc plecată la pământ și nu mă mai ridic de acolo, pentru că știu, că știu că Isus a venit să-mi asculte rugăciunea.
Powered By Blogger

Dar ei nu cunosc gândurile Domnului, nu-I înţeleg planurile

El se va înfăţişa, şi va cârmui cu puterea Domnului, şi cu măreţia Numelui Domnului, Dumnezeului Său: vor locui liniştiţi, căci El va fi proslăvit până la marginile pământului.

visteria inimii

ogorul evangheliei