sâmbătă, 10 septembrie 2011

Romani 5: 15-21/Hristos şi Adam

Se face o comparaţie între Adam şi Domnul Isus Hristos.
Amândoi sunt la începutul unei generaţii de oameni.
Întreaga omenire poate fi împărţită în aceste două grupuri.
Cineva aparţine ori lui Adam, capul unei generaţii căzute în păcat ,
sau aparţine Domnului Hristos, Capul unei generaţii îndreptăţite.
 Consecinţele fapteilui Adam se extind asupra întregului grup care îi aparţine; rezultatul a ceea ce Domnul Isus Hristos a făcut, se extinde asupra întregului grup care Îi aparţine.
 Acest capitol nu este uşor de explicat.
Îl vom lua în discuţie verset cu verset.
Voi încerca să te ajut arătând diferenţele între Adam şi Domnul Isus Hristos cum sunt menţionate în aceste versete.
Versetul 15:
-Sunt comparate, darul fără plată, dat de Dumnezeu, Domnul Isus Hristos şi greşeala, păcatul
lui Adam.
Atât greşeala, cât şi Darul au efecte grăitoare asupra celorlalţi.
Greşeala unuia, Adam, înseamnă moarte pentru orice persoană.
 Fapta lui Adam încă persistă printe urmaşii săi.
Din fericire, există o opoziţie;
-este Darul lui Dumnezeu în Isus Hristos.
 Acest Dar de asemenea, lucrează în cei care L-au acceptat şi se extinde mult dincolo de greşeală.
Oricine aparţine “celor mulţi” va consimţi cu mulţumire aceasta.
Tu nu ?
Versetul 16:
Aici Darul este comparat cu actul păcătuirii.
Ocazia pentru judecată a fost rezultatul unui singur păcat.
 Nevoia pentru îndreptăţirea noastră au fost multele călcări de lege (păcate).
Dumnezeu le-a îndepărtat pe toate când El L-a judecat pe Fiul Său pe cruce.
Versetul 17:
 Aici rezultatele sunt comparabile.
Rezultatul încălcării unuia, Adam, a fost acela că prin el moartea a intrat în lume şi a domnit prin ea.
Acum uită-te la rezultatul Darului.
Oricine a primit Darul neprihănirii va domni în viaţă.
 Aceasta este făcută posibil de celălalt, “Unul”, Isus Hristos.
 Cineva care Îi  aparţine Lui a trecut din moarte la viaţă.
 Aceasta se referă la unul care aparţine lui Adam.
Unul care este neîntors la Dumnezeu, care va fi judecat.
 De asemenea, rezultatul lucrării Domnului Isus Hristos se extinde la toţi oamenii.
Oricine poate fi părtaş noii vieţi la care judecata nu poate ajunge.
Versetul 19:
În acest verset vei găsi ultima comparaţie: cine aparţine lui Adam şi cine aparţine Domnului Hristos.
 Toţi păcătoşii aparţin lui Adam pentru că el a fost neascultător.
 Există o diferenţă între versetele 18 şi19.
 Versetul 18 spune că toţi oamenii sunt sub judecată ca o consecinţă a faptei lui Adam, dar pe de altă parte,totul poate fi justificat ca rezultat a ceea ce a făcut Domnul Hristos.
 Rezultatele faptelor lui Adam şi ale lui Hristos se extind asupra tuturor oamenilor.
 Dar în versetul 19, nu este “toţi oamenii”, ci “cei mulţi”.
Versetele 20-21:
-cine aparţine lui Adam a fost considerat un păcătos.
Cine aparţine Domnului Hristos a fost considerat neprihănit.
Când a venit Legea, omul era deja un păcătos, dar Legea a făcut aceasta mai clară pentru că el a încălcat-o. Astfel, omul a fost un caz fără speranţă de la început şi chiar mai mult când Legea avenit.
Dar ce citim apoi ?
 “Dar unde s-a înmulţit păcatul, acolo harul s-a înmulţit şi mai mult”.
Harul lui Dumnezeu întotdeauna depăşeşte păcatul omului.
Pentru tine nu mai este plauzibil că păcatul domneşte în moarte.
Harul domneşte pentru tine.
Observă că harul domneşte prin neprihănire şi nu pentru că unul trăieşte caşi cum păcatul nu mai există.
Harul ţi-a fost arătat pentru că neprihănirea lui Dumnezeu este satisfăcută în lucrarea Domnului Isus Hristos pe cruce.
Rezultatul acestui fapt este că ai primit viaţa veşnică.
Şi mai târziu,(nimeni nu ştie cât de curând poate fi), te vei bucura de această viaţă în toată plinătatea ei în slava lui Dumnezeu prin Isus Hristos, Domnul nostru.
Ce Dumnezeu avem şi ce Domn !
Caută alte câteva diferenţe între Hristos şi Adam (de exemplu 1 Corinteni 15:45).
Powered By Blogger

Dar ei nu cunosc gândurile Domnului, nu-I înţeleg planurile

El se va înfăţişa, şi va cârmui cu puterea Domnului, şi cu măreţia Numelui Domnului, Dumnezeului Său: vor locui liniştiţi, căci El va fi proslăvit până la marginile pământului.

visteria inimii

ogorul evangheliei