Mai întâi aş vrea să-ţi pun o întrebare:
- Ai fost vreodată botezat ?
Dacă nu, sper să fii botezat în curând.
În versetele dinaintea noastră, se explică semnificaţia botezului.
Dacă deja ai fost botezat, este încă profitabil.
Cei amintiţi aici erau creştini care fuseseră botezaţi.
Unii dintre ei uitaseră ce însemnă botezul.
Gândurile lor erau chiar contrare a ceea ce arătaseră în botezul lor.
De aceea Pavel le aminteşte de botez.
Şi tu ai nevoie să ţi se amintească.
Sunt sigur că ai fost uimit de abundenţa harului pe care Dumnezeu ţi-a arătat-o prin Hristos.
Cu cât mai mare este păcatul, cu atât mai abundent este harul, dar aceasta înseamnă ca tu să trăieşti în păcat ?
Dacă aşa crezi, n-ai înţeles mult din lucrarea Domnului Hristos şi ce a făcut El cu păcatul.
Îţi aminteşti ce a făcut Dumnezeu cu păcatul ?
În Hristos, El a judecat păcatul care este sursa din care provin toate faptele rele;
- tu deasemenea ai murit în Hristos sub judecata lui Dumnezeu.
Faptul că ai murit faţă de păcat este la fel cum Domnul Hristos a plecat în moarte.
Nu face aceasta imposibil de a continua să trăieşti în păcate?
Pavel arată spre botez pentru a da un suport ajutător la această motivaţie.
Cineva care se botează recunoaşte şi declară că a fi botezat în moarte a fost singura soluţie a lui Dumnezeu pentru păcat.
Dumnezeu poate proclama doar judecata morţii asupra cuiva care trăieşte în păcat.
Prin a fi botezat recunoaşte şi declară că a fi botezat înseamnă că moartea a fost unica soluţie a lui Dumnezeu pentru păcat.
Prin faptul că te botezi tu recunoşti aceasta şi eşti îngropat în mod simbolic cu Hristos.
La fel este şi cu viaţa fizică.
Cineva care a murit trebuie să fie îngropat.
Viaţa lui pe pământ s-a terminat şi după îngropare nimic n-a mai rămas din el de văzut.
Aşa estecu tine, dacă ai fost boteazat.
În imagine totul s-a terminat, viaţa ta veche de păcat.
Viaţa pe care o duci deacum este trăită într-un mod nou.
Pentru a face posibil aceasta, slava Tatălui a coborât în mormântul Domnului Isus şi L-a înviat dintre morţi.
Acum aparţii acestei glorii.
Ai fost făcut una cu El în moarte.
Ai fost făcut un cuEl în înviere.
Poţi să arăţi că te-ai schimbat, unei lumi din jur care nu s-a schimbat.
Acum trăieşti într-un mod diferit.
Lumea în care obişnuiai să te simţi acasă acum nu-ţi mai oferă nimic.
Cum poţi mulţumi pe cineva carea murit ?
Este zadarnic să oferi ceva cuiva, unei persoane moarte pentru că nu poate accepta sau nu se poate accepta nimic de la el.
Este incapabil de a face vreo acţiune.
Nu erai tu în mâinile păcatului prin tot ce făceai pe când erai păcătos ?
Omul nostru cel vechi a fost răstignit cu El şi corpul nostru al păcatului a fost anulat.
“Trupul păcatului” înseamnă orice lucru din existenţa ta pe care păcatul îl poate folosi ca să se manifeste prin el.
Nu erai tu în mâinile păcatului prin tot ce făceai pe când erai păcătos ?
Nu este aşa că ai trăit numai pentru tine însuţi ?
De acum încolo, toată existenţa ta a fost crucificată cu Domnul Hristos.
Acum păcatul nu mai poate ţine viaţa ta pentru a o folosi, pentru că tot ce ţinea de păcat a fost anulat sau terminat.
Tu nu mai slujeşti păcatului, pentru că ai murit.
Oricine trebuie să fie de acord cu faptul că nu neputem aştepta la nimic de la o persoană moartă.
Pe plan spiritual, este acelaşi lucru.
Dacă cineva a murit,împotriva lui nu se mai poate aduce o acuzaţie validă.
O asemenea persoană este liberă pe drept de păcat.
Poţi spune acum :
- “În regulă, aşa scrie aici, dar eu ştiu că păcatul încă poate să mă folosească”.
Pavel se va ocupa de această experienţă mai târziu.
Pentru moment, este foarte important ca tu să accepţi în credinţă că tot ce s-aîntâmplat cu Domnul Hristos, când El a fost crucificat, a murit şi a înviat, la fel s-a întâmplat şi cu tine.
Dumnezeu te-a judecat pe tine prin El.
Trebuie să crezi aceasta la fel cum crezi că păcatele tale au fost iertate prin sângele Lui.