vineri, 29 aprilie 2011

Test asupra maturitãţii religioase

1. Pentru mine, religia este un mod ca toate celelalte de a gãsi o explicaţie pentru anumite fenomene pe care nu reuşim încã sã le explicãm: dar sunt sigur cã, o datã cu dezvoltarea ştiinţelor, religia va dispãrea:
R:– şi eu gândesc la fel- 3 p.
– gândesc cu totul altfel 7 p.
– nu ştiu ce sã spun 5 p.
2. Pentru mine, religia este un rãspuns la veşnicele întrebãri ale omului:
-cine l-a creat?
-cine i-a dat viaţa?
-pentru ce trãim?
- cum trebuie sã ne purtãm în viaţã?
-omul o sfârşeşte ca un animal sau mai existã o altã viaţã dupã moarte?
R:
– şi eu gândesc la fel 7 p.
– gândesc cu totul altfel 3 p.
– nu ştiu ce sã spun 5 p.
3. Dupã Marx, religia este o alienare: -îl obişnuieşte pe om sã se gândeascã la paradisul viitor şi îl face sã
uite dreptatea socialã de pe pãmânt.
R:
– şi eu gândesc la fel 3 p.
– gândesc cu totul altfel 7 p.
– nu ştiu ce sã cred 5 p.
4. Dupã mine, adevãrata religie este un impuls care te face sã edifici pe pãmânt „familia lui Dumnezeu,
în adevãr, în dreptate, în speranţã”
R:
– sunt de acord 7 p.
– nu sunt de acord 3 p.
– nu ştiu ce sã spun 5 p.
5. „Creştinismul a fost cea mai mare revoluţie pe care a sãvârşit-o omenirea: iar revoluţiile şi descoperirile care au urmat în timpurile moderne nu pot fi imaginate fãrã revoluþia creştinã. Aportul Domnului Isus a fost de dragostea, dragoste faţã de toţi oamenii, faţã de toate creaturile”
6.Dacã e vorba de alegerea religioasã, iatã care este situaţia mea: 
R:
– sunt de acord 7 p,
– nu sunt de acord 3 p
– nu ştiu ce sã spun 5 p.
7. Cât priveşte problema existenţei lui Dumnezeu, iatã situaţia mea:
R:
– nu are importanţã dacã alegi o formã sau alta dintre religiile existente 3 p.
– e suficient sã urmezi religia pãrinţilor, pentru cã este o tradiţie ce trebuie pãstratã 5 p.
– am fãcut o alegere religioasã motivatã 7 p.
8.Dupã mine, Dumnezeu este un judecãtor sever,care urmãreşte toate faptele noastre pentru a ne pedepsi.
R:
– nu înţeleg nimic; am renunţat sã mai caut adevãrul 3 p.
– de multe ori am dubii cu privire la Dumnezeu 5 p.
– sunt sigur de existenţa lui Dumnezeu, pentru cã lumea a fost creatã de Cineva .7 p
9. Dupã mine, Dumnezeu este un Tatã bun, care vegheazã asupra noastrã, zi şi noapte.
R:

– sunt de acord 7 p.
– nu sunt de acord 3 p.
– nu ştiu ce sã spun 5 p.
R:
– nu sunt de acord 3 p.
10. Dupã mine, Dumnezeu e prea slab: ar trebui sã-i trãsneascã pe toţi pãcãtoşii, pe cei ucigaşi, pe cei care pornesc rãzboaie, pe cei care furã, pe cei care rãpesc persoane.
– nu ştiu ce sã spun 5 p.
– sunt de acord 7 p.
R:
– sunt de acord 3 p.
– nu sunt de acord 7 p
– nu ştiu ce sã spun 5 p
11. Dupã mine, Dumnezeu este un Tatã milostiv, care îi iubeşte pe toţi oamenii, buni şi rãi, şi aşteaptã convertirea aceluia ce a greşit calea.
R:
– sunt de acord 7 p.
– nu sunt de acord 3 p
– nu ştiu ce sã spun 5 p
12. Isus a fost un personaj extraordinar: dar dacã ar fi fost cu adevãrat Dumnezeu, ar fi trebuit sã oblige lumea sã creadã în el.
R:
– şi eu cred la fel 3 p
– gândesc cu totul altfel 7 p
– sunt nehotãrât 5 p
13.Uneori mã întreb dacã Evangheliile pe care le avem ar fi tocmai acelea care circulau în Biserica primarã deoarece am foarte mari dubii.
R:
– şi eu gândesc la fel 3 p.
– gândesc cu totul altfel 7 p.
– nu sunt hotãrât 5 p.
14. Pentru mine, Cristos şi Evanghelia sunt acelaşi lucru; Biserica este altceva.
R:
– sunt de acord 3 p.
– nu sunt de acord 7 p..
– nu ştiu ce sã cred 5 p,
15.Eu cred cã Biserica de azi este doar o structurã birocraticã organizatã; dacã s-ar întoarce Cristos,ar schimba-o în întregime. 
R:
– sunt de acord 3 p.
– nu sunt de acord 7 p.
– nu ştiu ce sã spun 5 p.
16.Dupã mine, Biserica ar trebui doar sã administreze sacramentele; nu ar trebui s-o intereseze deloc probleme ca divorţul, avortul, sexul, politica. 
R:
– sunt de acord 3 p.
– nu sunt de acord 7 p.
– nu sunt hotãrât 5 p.
17.
pe leproşi, şi mã îndeamnã sã le apãr drepturile.
R:
– şi eu gândesc la fel 7 p.
Biserica mã ajutã sã respect şi sã ajut pe orice om, mai ales pe cei sãraci, pe cei bolnavi, pe cei pãrãsiţi,
– gândesc cu totul altfel 3 p.
– nu sunt hotãrât 5 p.
18. În Bisericã existã o mentalitate prea îngustã: încã se mai merge cu interziceri.
R:
– sunt de acord 3 p.
– nu sunt de acord 7 p.
– nu ştiu ce sã spun 5p.
19.Educaţia rãspânditã de Bisericã contribuie la dezvoltarea în om a simţului onestitãţii, a responsabilitãţii  şi a eliberãrii de idolatriile moderne (bani, violenţã, instinct, egoism, izolare, consumism, rasism).
R:
– sunt de acord 7 p.
– nu sunt de acord 3 p.
– nu sunt hotãrât 5 p
20. De problemele Bisericii trebuie sã se ocupe preoţii, episcopii, papa; noi suntem prea ocupaţi cu grijile noastre de fiecare zi:
R:
– sunt de acord 3 p.
– nu sunt de acord 7 p.
– sunt nehotãrât 5 p.
21. Cu toţii trebuie sã conlucrãm la construirea comunitãţii ecleziale.Biserica „trãieşte” în familiile noastre, în prieteniile noastre, în şcoalã, în ambientul nostru de lucru.
R:
– sunt de acord 7 p.
– nu sunt de acord 3 p.
– nu sunt hotãrât 5 p.
22. În legãturã cu rugãciunea, iatã situaţia mea:
R:
– eu mã rog când mi-e teamã cã nu voi reuşi sã depãşesc dificultăţile vieţii 3 p.
– mã rog când vreau sã obţin ceva 5 p.
– mã rog pentru cã recunosc cã Dumnezeu mã iubeşte şi toate în viaţã sunt un dar al dragostei sale 7 p.
23. Cât priveşte timpul dedicat rugãciunii, pot sãm spun cã:
R:
– mã rog de obicei 7 p.
– mã rog uneori 5 p.
– nu mã rog aproape deloc 3 p.
24.Cu privire la botezul copiilor, cred urmãtoarele: 
R:
– vor decide ei când vor fi mari dacã sã se boteze sau nu 5 p,
– îi voi boteza de mici, pentru cã intenţionez sã-i educ în acel spirit de dragoste pe care ne-a adus-o Cristos şi pe care o consider cea mai bunã formã de educaţie 7 p.
– nu ştiu ce sã fac 3 p.
25. La sfânta Liturghie nu mã duc, pentru cã Liturghia le foloseşte altora doar ca o paradã de modã.
R:
– sunt de acord 3 p.
– nu sunt de acord 7 p,
– nu sunt hotãrât 5 p,
26. Dupã pãrerea mea, sfânta Liturghie:
R:
– este un fapt pur tradiţional 3 p.
– este un mod de a te întâlni cu anumiţi oameni 5 p.
– este o întâlnire cu Tatãl Ceresc  şi cu fraţii, ce mã ajutã sã-mi îmbunãtãţesc viaţa 7 p.
27. Despre spovadã, iatã pãrerea mea:
R:
– nu înţeleg de ce trebuie sã mã spovedesc unui om care e pãcãtos ca şi mine 3 p.
– e de ajuns sã te spovedeşti o datã pe an, aşa cum spun poruncile Bisericii 5 p.
– este un moment de har şi de reînnoire a vieţii noastre, care trece prin pocãinţã, recunoscându-ne sãrmani pãcãtoşi 7 p.

R:
– sã fii botezat şi sã ţii Paştele 3 p.
– sã nu superi fetele 5 p.
28. Pentru mine, a fi creştin înseamnã:
– sã-l iubeşti pe Dumnezeu ca pe un Tatã şi pe oameni ca pe nişte fraţi 7 p.
29. Pentru mine, a fi creştin înseamnã:
R:
– sã faci întotdeauna ceea ce spune preotul sau sã-l laşi pe el sã facã totul 3 p.
– sã contribui cu câte ceva la activitãţile parohiale 5 p.
– sã-ţi asumi propriile responsabilitãţi şi sã iei iniţiative în diferitele grupuri care activeazã în interiorul comunitãţii bisericeşti  (grupuri caritative, culturale, sportive) 7 p.
30. Dupã pãrerea mea, un creştin, în politicã şi în sindicat:
R:
– e mai bine sã stea deoparte 3 p.
– sã colaboreze la iniţiativele altora 5 p.
– sã fie promotorul iniţiativelor în folosul binelui comun 7 p.
31. Dupã mine, un creştin:
R:
– trebuie sã ierte infidelitatea ocazionalã a soţului 7 p.
– poate sã cearã separarea 5 p.
– sã recurgã, dacã e necesar, la divorţ 3 p.
32. Dupã mine, un creştin, înainte de a lua o hotãrâre importantã în viaţã (familie, chemare, profesiune, educaţia copiilor):
R:
– trebuie sã se sfãtuiascã numai cu un preot 3 p.
– trebuie doar sã se roage 5 p.
– trebuie sã acţioneze dupã propria conştiinţã, confruntatã cu legea dragostei 7 p.
33. Dupã mine, un creştin nu trebuie sã aibã scrupule în afaceri: de fapt, toţi furã.
R:
– sunt de acord 3 p.
– nu sunt de acord 7 p.
– nu ştiu ce sã spun 5 p.
34. Un creştin, dacã crede cu adevãrat, în ce priveşte serviciul militar, ar trebui sã o facã pe obiectorulde conştiinţã.
R:
– sunt de acord 7 p.
– nu sunt de acord 3 p.
– nu sunt hotãrât 5 p
35.Pentru mine, e just ca un bãrbat sã aibã aventuri amoroase: un bãrbat este întotdeauna un bãrbat; şi  aceasta nu este o problemã religioasã.
R:
– sunt de acord 3 p.
– nu sunt de acord 7 p.
– nu sunt hotãrât 5 p.
36.Dacã douã persoane se iubesc, chiar dacã nu sunt cãsãtorite, pot sã aibã raporturi sexuale complete,religia nu trebuie sã se amestece.
R:
– sunt de acord 3 p,
– nu sunt de acord 7 p.
– nu sunt hotãrât 5 p.
37. Dacã o fatã nu este fecioarã, nu m-aş cãsãtori cu ea: femeile trebuie sã rãmânã la locul lor; aşa gândeşte şi Biserica.
R:
– este just 3 p.
– nu este just 7 p.
– nu ştiu ce sã spun 5 p.

R:
– este adevãrat 3 p.
– nu este adevãrat 7 p.
38. Dupã mine, preoţii schimbã uneori religia: eu sunt de modã veche şi rãmân cu ideile mele.
– nu ştiu 5 p.
39. Dupã mine, un creştin trebuie sã intre în toate mişcãrile revoluţionare, pentru cã numai cu rãsturnarea violentã a actualelor structuri se poate ajunge la o societate mai dreaptã.
R:
– sunt de acord 3 p.
– nu sunt de acord 7 p
– nu sunt hotãrât 5 p.
40.Cu privire la religie, nu trebuie sã se ţinã atâtea discursuri: multe grupuri nu ştiu altceva decât sã ţinã discursuri interminabile şi nu schimbã niciodatã nimic; dupã mine, este de ajuns sã iei Evanghelia  şi s-o pui în practicã: aceasta valoreazã mai multdecât toate discursurile care se ţin:
R:
 -sunt de acord 7 p.
– nu sunt de acord 5 p.
– nu sunt hotãrât 3 p.
Evaluare
• dacã totalul punctajului este între 230-280, înseamnã cã ai atins un înalt grad de maturitate
religioasã;
• dacã totalul punctajului este între 170- 230, înseamnã cã este necesar sã revezi mai multe aspecte ale personalitãţii tale religioase;
• dacã totalul punctajului este între 120-170, înseamnã cã ai nevoie de o revizuire aproape totalã
a religiozitãţii tale: referitor la aceasta, eşti clar, imatur!
• notarea cu 3 puncte corespunde aspectelor negative în atitudini, în comportãri, în situaţiile de viaţã religioasã indicate: trebuie, deci, evitate;
• notarea cu 5 puncte este datã pentru aspectele nesigure ale vieţii religioase: este necesar, deci, sã se pãrãseascã stãrile de îndoialã şi de perplexitate;
• notarea cu 7 puncte este datã pentru aspectele pozitive şi aproape optime ale vieţii religioase:
trebuie, deci, sã fie asimilate în viaţa proprie.
Ţinând cont de aceste evaluãri, poţi acum sã reiei frazã cu frazã testul: sã revezi situaţia ta (în baza punctajului dat) şi sã o confrunţi cu situaţia pe care ar fi de dorit sã o ai.
Dacã, însã, ai vrea sã analizezi toate caracteristicile maturitãţii religioase, fãrã sã faci aceastã examinare frazã cu frazã, este de ajuns sã reflectezi asupra creştinului matur
Frazele sunt astfel reunite, încât sã fie atribuite, în grup, diferitelor stãri ale personalitãţii religioase mature.
Succes!
Fã calculul
Powered By Blogger

Dar ei nu cunosc gândurile Domnului, nu-I înţeleg planurile

El se va înfăţişa, şi va cârmui cu puterea Domnului, şi cu măreţia Numelui Domnului, Dumnezeului Său: vor locui liniştiţi, căci El va fi proslăvit până la marginile pământului.

visteria inimii

ogorul evangheliei